Regeneracja

Proces regeneracji turbosprężarki krok po kroku

  1. ROZEBRANIE TURBOSPRĘŻARKI


    Turbosprężarka jest rozbierana na części pierwsze, wszystkie elementy są dokładnie sprawdzane, dzięki czemu możliwe jest określenie przyczyny awarii turbosprężarki.
  1. MYCIE I PIASKOWANIE



    Elementy turbosprężarki są dokładnie myte w kabinowej myjce wysokociśnieniowej, następnie piaskowane elektrokurondem i oraz mikro kulkami szklanymi.
  1. PRZYGOTOWANIE NOWYCH CZĘŚCI DO MONTAŻU



    W tym etapie regeneracji dobieramy i pasujemy nowe części do montażu rdzenia turbosprężarki.
  1. WYWAŻANIE RDZENIA TURBOSPRĘŻARKI



    Korzystając z wyważarki CIMAT CMT 48 Twin doważamy rdzeń turbosprężarki, obroty podczas wyważania sięgają nawet 250 tys. obr. Parametry wyważania są zgodne z zaleceniami producenta, czyli jakość tak doważonego rdzenia nie odbiega od fabrycznie nowych rdzeni turbosprężarek.
  1. MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI



    W tym etapie regeneracji rdzeń oraz obudowy turbosprężarki są składane.
  1. REGULACJA ZMIENNEJ GEOMETRII



    Regulacji zmiennej geometrii dokonujemy na maszynie CIMAT TURBOTEST PRO. Mierzone są przepływy powietrza oraz obroty wirnika turbosprężarki, w różnych pozycjach położenia zmiennej geometrii, zgodnie z zaleceniami producentów turbosprężarek. Prawidłowa regulacja zmiennej geometrii zapobiega powstawaniu „turbo dziury” i zapewnia prawidłową pracę turbosprężarki w każdym zakresie prędkości obrotowej silnika.

 

Park maszyn

 CIMAT CMT-48 VSR TWIN

Wyważarka CMT-48 VSR Twin zbudowana jest w taki sposób, że w jednej obudowie znajdują się dwie wyważarki. Wyważarka wysokoobrotowa CMT-48 VSR do rdzeni turbin samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz dwupłaszczyznowa wyważarka CMT-48 TR do rdzeni turbosprężarek o wadze do 16 kg samochodów dostawczych, ciężarowych, maszyn budowlanych i przemysłowych z funkcją sprawdzania szczelności wszystkich modeli rdzeni. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum wyważania rdzeni turbosprężarek.

CIMAT TURBOTEST PRO

Maszyna TurboTest służy do regulacji mechanizmu zmiennej geometrii turbosprężarek samochodów osobowych oraz ciężarowych z siłownikiem elektronicznym jak i pneumatycznym według wartości przepływu strumienia powietrza przez łopatki mechanizmu zmiennej geometrii jak i wartości współczynnika ciśnienia doładowania, gdy turbosprężarka działa na wysokich obrotach i pod obciążeniem jak w samochodzie.

 TESTER VNTT-PRO

Tester VNTT-PRO służy do przeprowadzania diagnozy sterowników (elektronicznych zaworów, aktuatorów) turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT. Sterowniki te mają za zadanie zmieniać położenie łopat zmiennej geometrii lub klapę upustową spalin w taki sam sposób jak to miało miejsce w turbosprężarkach, gdzie elementy te były sterowane za pomocą podciśnienia.

PROGRAMATOR TURBOPROG

Programator TurboProg przeznaczony jest do dwóch typów sterowników turbosprężarek (aktuatorów): Hella, Siemens

W przypadku wymiany sterownika Siemens na inny  (nowy bądź używany) zachodzi konieczność przeprowadzenia programowania zakresu jego pracy. Urządzenie TurboProg umożliwia wykonanie takiego programowania w pełni zastępując serwisowe urządzenie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony