- Turbina BMW 320d 120d e90 e91 e87 2.0d 163km
- Turbina VW PASSAT B6 TIGUAN A3 2.0 TDI 170KM CBBB
- Turbina FORD TRANSIT 2.2 TDCI 85 110 115 KM
- Turbosprężarka Audi, Seat, Ford, Skoda, VW
- Turbosprężarka Opel, Fiat
- Turbosprężarka Audi, VW, Skoda
- Turbina VOLVO C30 C70 S40 V40 V50 2.0D 136KM
- Turbina MITSUBISHI GRANDIS OUTLANDER 2.0 DI-D 140
- TURBINA VW PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM BMP BMM BVD
- TURBINA VW T5 TRANSPORTER AXB AXC 1.9 TDI 105 85
- Turbina OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI 160KM 786137
- Turbina CITROEN PEUGEOT 1.6 THP 150 155 163 KM
Proces regeneracji turbosprężarki krok po kroku
- ROZEBRANIE TURBOSPRĘŻARKI
Turbosprężarka jest rozbierana na części pierwsze, wszystkie elementy są dokładnie sprawdzane, dzięki czemu możliwe jest określenie przyczyny awarii turbosprężarki.
- MYCIE I PIASKOWANIE
Elementy turbosprężarki są dokładnie myte w kabinowej myjce wysokociśnieniowej, następnie piaskowane elektrokurondem i oraz mikro kulkami szklanymi.
- PRZYGOTOWANIE NOWYCH CZĘŚCI DO MONTAŻU
W tym etapie regeneracji dobieramy i pasujemy nowe części do montażu rdzenia turbosprężarki.
- WYWAŻANIE RDZENIA TURBOSPRĘŻARKI
Korzystając z wyważarki CIMAT CMT 48 Twin doważamy rdzeń turbosprężarki, obroty podczas wyważania sięgają nawet 250 tys. obr. Parametry wyważania są zgodne z zaleceniami producenta, czyli jakość tak doważonego rdzenia nie odbiega od fabrycznie nowych rdzeni turbosprężarek.
- MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI
W tym etapie regeneracji rdzeń oraz obudowy turbosprężarki są składane.
- REGULACJA ZMIENNEJ GEOMETRII
Regulacji zmiennej geometrii dokonujemy na maszynie CIMAT TURBOTEST PRO. Mierzone są przepływy powietrza oraz obroty wirnika turbosprężarki, w różnych pozycjach położenia zmiennej geometrii, zgodnie z zaleceniami producentów turbosprężarek. Prawidłowa regulacja zmiennej geometrii zapobiega powstawaniu „turbo dziury” i zapewnia prawidłową pracę turbosprężarki w każdym zakresie prędkości obrotowej silnika.
Park maszyn
CIMAT CMT-48 VSR TWIN
Wyważarka CMT-48 VSR Twin zbudowana jest w taki sposób, że w jednej obudowie znajdują się dwie wyważarki. Wyważarka wysokoobrotowa CMT-48 VSR do rdzeni turbin samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz dwupłaszczyznowa wyważarka CMT-48 TR do rdzeni turbosprężarek o wadze do 16 kg samochodów dostawczych, ciężarowych, maszyn budowlanych i przemysłowych z funkcją sprawdzania szczelności wszystkich modeli rdzeni. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum wyważania rdzeni turbosprężarek.
CIMAT TURBOTEST PRO
Maszyna TurboTest służy do regulacji mechanizmu zmiennej geometrii turbosprężarek samochodów osobowych oraz ciężarowych z siłownikiem elektronicznym jak i pneumatycznym według wartości przepływu strumienia powietrza przez łopatki mechanizmu zmiennej geometrii jak i wartości współczynnika ciśnienia doładowania, gdy turbosprężarka działa na wysokich obrotach i pod obciążeniem jak w samochodzie.
TESTER VNTT-PRO
Tester VNTT-PRO służy do przeprowadzania diagnozy sterowników (elektronicznych zaworów, aktuatorów) turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT. Sterowniki te mają za zadanie zmieniać położenie łopat zmiennej geometrii lub klapę upustową spalin w taki sam sposób jak to miało miejsce w turbosprężarkach, gdzie elementy te były sterowane za pomocą podciśnienia.
PROGRAMATOR TURBOPROG
Programator TurboProg przeznaczony jest do dwóch typów sterowników turbosprężarek (aktuatorów): Hella, Siemens
W przypadku wymiany sterownika Siemens na inny (nowy bądź używany) zachodzi konieczność przeprowadzenia programowania zakresu jego pracy. Urządzenie TurboProg umożliwia wykonanie takiego programowania w pełni zastępując serwisowe urządzenie.